Zoek een nascholing
Je bent hier:   Jonge kinderen met goesting in leren? Dat doe je door een growth mindset te ondersteunen!

Jonge kinderen met goesting in leren? Dat doe je door een growth mindset te ondersteunen!

Kinderen met een op groei gerichte mindset zoeken de uitdaging op en genieten van ‘blijven groeien en leren’. Je kan zo een mindset al bij peuters en kleuters onderscheiden en ondersteunen, als je maar… Ja, hoe doe je dat nu bij jonge kinderen? In deze nascholing leer je hoe je vanuit eenvoudige pedagogische handelingen een op groei gerichte mindset kan bevorderen. Je leert hoe je de valkuilen in dat proces kan vermijden. En je maakt mee de concrete toepassing naar het inrichten van wiskunde-activiteiten die ruimte maken voor een op groei gerichte mindset.

Programma

In de nascholing werken we vanuit het onderzoek van Carol Dweck en Jo Boaler. We onderbouwen de oefeningen en werkvormen vanuit stukjes theorie en bouwen van daaruit weer bruggen naar je eigen praktijk.

  • Wat is een op groei gerichte mindset? Hoe werkt een op groei gerichte mindset in het leren van kinderen? Waarom en in welke mate kan en wil je een op groei gerichte mindset nastreven?
  • Welke valkuilen wil je vermijden? Veel voorkomende misverstanden en een rechtzetting daarbij
  • Hoe werk je concreet aan een op groei gerichte mindset bij jonge kinderen? Principes en concrete voorbeelden
  • Wat communiceer je naar ouders?
  • Een op groei gerichte mindset in wiskunde kan je aanzetten vanuit een open creatieve aanpak.

Doelstellingen

Na het volgen van deze nascholing

  • herken je een op groei gerichte mindset;
  • ondersteun je een op groei gerichte mindset bij jonge kinderen;
  • onderken en voorkom je de valkuilen in het werken aan een op groei gerichte mindset;
  • bevorder je vanuit eenvoudige pedagogische handelingen en werkvormen een op groei gerichte mindset.

Doelgroep

Deze vorming is bestemd voor leerkrachten kleuteronderwijs en eerste graad lager onderwijs. Ook zorgleerkrachten zijn erg welkom.

Goed om te weten

BAS/127 ('Wiskunde is kinderspel': hoe loose parts als vanzelf aanleiding geven tot wiskundig spel)

 



CNO maakt gebruik van cookies en scripts om je surfervaring zoveel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Lees ook de Privacyverklaring van CNO.

Duid aan welke cookies je wil toestaan.

Noodzakelijke cookies

Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.

Functionele cookies

Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.

Analytische cookies

Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen

 

Privacy - Cookiebeleid