Je bent hier:
Co-teaching in de wiskundeles, altijd een goed plan?!
Co-teaching in de wiskundeles, altijd een goed plan?!
Samen voor de klas staan spreekt je aan. Je wil de vele voordelen ontdekken, je wil weten hoe je hier concreet moet aan beginnen en je wil ook weten welke extra uitdagingen hierbij komen kijken. Kortom: je wil je niet zomaar in het avontuur 'co-teaching' storten. Tijdens deze nascholing krijg je sleutels aangereikt vanuit ervaringen in het vak wiskunde.
Programma
Co-teachen is nog vrij nieuw in het secundair onderwijs. Hier en daar zijn er projecten die zeer goed lukken, hoe komt dat? In deze nascholing willen we kijken naar hoe jij co-teaching in jouw context kan vorm geven. Hoe kan je op een doordachte manier aan dit avontuur beginnen? Hoe kan dit allemaal praktisch in zijn werk gaan? Hoe kan je goed afstemmen op elkaar? Hoe zorg je dat iedere leerling groeit binnen de soms steeds groter wordende klassen, met steeds meer uitdagingen? We staan zeker ook stil bij mogelijke valkuilen. Er is ook mogelijkheid om even uit te wisselen wat jouw ideeën en bezorgdheden zijn rond co-teaching. De bedoeling is dat je, na deze nascholing, met veel inspiratie en goesting aan deze uitdaging kan beginnen.
Doelstellingen
- Je weet wat co-teaching is.
- Je krijgt inspiratie hoe je met co-teaching kan starten.
- Je weet met welke modellen in co-teaching je in de klas aan de slag kan gaan.
- Je weet wat er voor kan zorgen dat het samenwerken, het samen lesgeven lukt.
- Je kent de valkuilen van co-teaching.
- Je krijgt enkele handvatten aangereikt om vóór, tijdens en na de lessen te reflecteren.
Doelgroep
Leerkrachten wiskunde 1ste graad B-stroom
Begeleiding
Annelies Delporte is sinds 2001 leerkracht wiskunde in DVM handels-, technisch en beroepsonderwijs te Aalst. Enkele jaren geleden kwamen er steeds meer nieuwe uitdagingen op haar af en volgde zij ook de banaba zorgverbreding en remediërend leren. Deze opleiding gaf haar een enorme boost waardoor zij met veel plezier aan co-teaching begon. In de eerste graad B-stroom staat zij samen met een collega voor de klas voor het vak wiskunde sinds het schooljaar 2016 – 2017.
Praktisch
Cursuscode:
19/WIS/024ADrank en syllabus inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Nicole Coveliers, 03 265 25 41, nicole.coveliers@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 9 oktober 2019 |
14:00u |
17:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.