Je bent hier:
Terugkommoment herstelgericht werken
Terugkommoment herstelgericht werken
Na je deelname aan de tweedaagse opleiding “Herstelgericht werken op school” (bij Maria Beerten of Anouk Vroemans) ben je aan de slag gegaan op jouw school. Je hebt geëxperimenteerd met verbindende communicatie, proactieve cirkels, herstel bij kleine ruzies of herstelcirkels bij grotere conflicten.
Je hebt ervaring opgedaan en wil graag samen reflecteren met andere deelnemers. Je hebt nood aan het opfrissen van je kennis, wil je vaardigheden verdiepen en bent op zoek naar ondersteuning in wat nog moeilijk loopt.
Programma
In deel 1 van de sessie gaan we in op concrete vragen van deelnemers en frissen we de belangrijkste concepten en principes op.
In deel 2 bieden we de mogelijkheid om in vertrouwen een casus te bespreken. Via de OASE-intervisietechniek reflecteren we en denken we samen na over mogelijke herstelgerichte oplossingen.
Doelstellingen
Tijdens deze nascholing:
- fris je een aantal principes en inzichten op over herstelgericht werken (visie, proactieve cirkels, herstelgesprekken, herstelcirkels);
- sta je stil bij je eigen herstelgerichte vaardigheden;
- wissel je ervaringen uit met anderen, reflecteer je samen en ondersteun je elkaar (intervisie).
Doelgroep
Leerkrachten, leerlingbegeleiders, opvoeders en directies secundair onderwijs die de tweedaagse basiscursus Herstelgericht handelen met leerlingen. Groeikansen voor de hele school of Een herstelgerichte benadering van probleemgedrag geeft groeikansen aan de leerling, leraar, klas en school (oude benaming) hebben gevolgd.
Begeleiding
Anouk Vroemans is leraar en leerlingbegeleider Pius X Antwerpen, HERGO-moderator en zelfstandig trainer in verbindende communicatie en herstelgericht werken.
Praktisch
Cursuscode:
23/SEB/104A
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Verwachte voorbereiding door deelnemer
De tweedaagse cursus Een herstelgerichte benadering van probleemgedrag geeft groeikansen aan de leerling, leraar, klas en school of Herstelgericht handelen met leerlingen. Groeikansen voor de hele school (huidige benaming) gevolgd hebben.
Een maand voor de nascholing ontvang je een korte bevraging om in te vullen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 24 mei 2024 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 101 (eerste verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.