Je bent hier:
Resultaten en effecten voor kwaliteitsontwikkeling zichtbaar maken in je school: wat en hoe?
Resultaten en effecten voor kwaliteitsontwikkeling zichtbaar maken in je school: wat en hoe?
Hoe krijg je zicht op de resultaten en effecten die je met je school realiseert? De verwachtingen hierover ten aanzien van scholen weerklinken steeds luider en werden ook opgenomen in het Referentiekader onderwijskwaliteit. Bovendien zullen de centrale toetsen hierin ook een rol spelen. Hoe teken je een beleid uit rond het in kaart brengen van resultaten en effecten dat maximaal bijdraagt aan kwaliteitsontwikkeling binnen je school en wie kan je daarbij betrekken?
Programma
Tijdens deze nascholing verkennen we de verwachtingen ten aanzien van je school met betrekking tot resultaten en effecten en hoe deze zich verhouden tot integrale kwaliteitsontwikkeling. We geven een aanzet tot een beleidsmatige aanpak voor je eigen school. Verder bekijken we hoe je concreet invulling kan geven aan het peilen naar resultaten en effecten en hoe je hiermee verder aan de slag kan binnen het schoolteam. We nemen ook uitgebreid de tijd voor concrete vragen.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- benoem je het belang van resultaten en effecten in het kader van integrale kwaliteitsontwikkeling en onderzoek je welke rol de centrale toetsen hierin kunnen krijgen;
- ken je de verwachtingen vanuit het referentiekader onderwijskwaliteit in verband met resultaten en effecten;
- kan je de verwachtingen toepassen binnen de context van je eigen school;
- maak je een aanzet om een beleidsmatige visie te ontwikkelen inzake resultaten en effecten.
Doelgroep
Directies, beleidsondersteuners, zorgcoördinatoren en leerkrachten (met een specifieke interesse in kwaliteitsontwikkeling) uit het lager onderwijs
Begeleiding
Jerich Faddar is als docent verbonden aan de vakgroep Educatiewetenschappen en de onderzoeksgroep BILD van de Vrije Universiteit Brussel. Zijn onderzoeksactiviteiten situeren zich op het snijvlak van onderwijseffectiviteit en -ontwikkeling, met bijzondere aandacht voor innovatie (al dan niet met technologie).
Praktisch
Deze cursus loopt over 2 dagen.
Cursuscode:
23/LAG/138ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 252 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Laptop met lader, data waarover je beschikt omtrent resultaten en effecten (feedbackrapporten deelname onderzoek, IDP-resultaten, dataloep …)
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 21 november 2023 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
dinsdag 28 november 2023 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.