Zoek een nascholing
Je bent hier:   Personeelsadministratie voor startende administratieve medewerkers in het basisonderwijs

Personeelsadministratie voor startende administratieve medewerkers in het basisonderwijs

Je krijgt de belangrijkste thema’s van de onderwijswetgeving aangereikt. Elke dag bevat een theoretisch stuk, waarbij het accent ook zal liggen op het interactief werken. Je krijgt de kans om concrete voorbeelden aan te brengen. Daarnaast zullen er oefeningen voorzien worden, waarin de geleerde theoretische kennis toegepast wordt.

Programma

Voorlopige planning:

Dag 1: Kennismaking, aanwerving van personeel, dossier van een beginnend personeelslid, jaarkalender, website bekwaamheidsbewijzen, belangrijke websites, verschillende ambten in het basisonderwijs, oefeningen

Dag 2: Aanstelling van een leerkracht, TADD, TABD, VB, ziekteverlof, korte vervangingen in het basisonderwijs.

Dag 3: Verlovenbeleid in het basisonderwijs. Alle mogelijke verlofstelsels zullen aan bod komen. Welke zijn rechtsverloven, welke zijn gunstverloven? De theorie zal afgewisseld worden met een aantal oefeningen.

Dag 4: Lerarenplatform (onder voorbehoud, als het project verlengd wordt) bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, speciale ziekteverloven, oefeningen.

Dag 5: Personeelsformatie, lestijden, punten, ambten, uitwerking en planning van het schooljaar aan de hand van een concreet excel-document. Mogelijkheid om de eigen school volledig in kaart te brengen. Deze dag wordt heel praktisch en zeer interactief.

Voortaak voor dag 6: Met welke vragen worstelen jullie nog na deze 5 dagen? Welke concrete situatie zou je graag verduidelijkt zien?

Dag 6: Bespreking van de vragen van de voortaak. Herhaling van enkele thema’s.

Doelstellingen

De deelnemers kennen:

  • de veelheid aan websites, die gelinkt zijn aan het onderwijs;
  • de verschillende verlofstelsels binnen het onderwijs;
  • het verschil tussen de begrippen TADD, TABD en vaste benoeming;
  • de belangrijkste documenten i.v.m. personeelsbeleid.

De deelnemers kunnen:

  • personeelsleden adviseren rond heel wat thema’s bv. bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, vvp wegens ziekte, …;
  • zendingen doen naar het werkstation (EDISON);
  • online documenten indienen.

Doelgroep

Beginnende directies, beginnende administratieve medewerkers, beleidsondersteuners, medewerkers leersteuncentra

Begeleiding

Koen Gijsels was gedurende 10 jaar directeur in een basisschool. Sinds een aantal schooljaren werkt hij als ondersteuner voor de basisscholen van KOBA. Hij begeleidt de scholen bij de meest uiteenlopende administratieve dossiers. Zowel leerkrachten, administratieve medewerkers als directies kunnen beroep op hem doen.

Praktisch

Deze cursus loopt over 6 dagen.

Cursuscode: 24/BAS/062A

Cursusmateriaal en lunch inbegrepen


Jouw bijdrage: 627 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Voor dag 5 een laptop indien mogelijk.

Datum Beginuur Einduur Locatie
dinsdag 8 oktober 2024 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)
dinsdag 15 oktober 2024 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)
dinsdag 22 oktober 2024 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)
dinsdag 12 november 2024 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)
dinsdag 10 december 2024 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping)
dinsdag 6 mei 2025 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

CNO maakt gebruik van cookies en scripts om je surfervaring zoveel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Lees ook de Privacyverklaring van CNO.

Duid aan welke cookies je wil toestaan.

Noodzakelijke cookies

Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.

Functionele cookies

Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.

Analytische cookies

Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen

 

Privacy - Cookiebeleid