Le film comme outil didactique. Nous adorons! Vous aussi?
Programma
Les fragments audiovisuels, et plus particulièrement les films, nous permettent de réaliser bon nombre d’objectifs finaux et ce non seulement au niveau de la compréhension orale!
Dans cette session vous découvrez une sélection de fragments, repris de trois films récents ainsi que plusieurs exploitations possibles basées sur l’image, sur le son, sur la relation entre les deux et sur les sous-titres.
Vous expérimenterez vous-même ce que cela signifie de faire des activités avant, pendant ou après le visionnage d’un fragment.
Les exploitations proposées se situent à plusieurs niveaux (du niveau A2 au niveau C1; du premier degré au troisième degré) et sont facilement transférables d’un niveau à l’autre.
Doelstellingen
Op het einde van de sessie zijn de deelnemers in staat:
- op basis van drie recente films activiteiten in te zetten die bijdragen tot het realiseren van de eindtermen en dit voor verscheidene doelpublieken;
- een aantal activiteiten te benoemen die gebaseerd zijn op het beeld, de klank, de interactie tussen beide of de ondertiteling;
- activiteiten te beschrijven die bij voorkeur voorafgaand, tijdens of na het bekijken van het filmfragment gebeuren.
Doelgroep
Leraren Frans (eerste,) tweede en derde graad secundair onderwijs; alle richtingen.
Leraren Frans volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Mathea Simons, Yann Morard en Veronik Bogaert, verantwoordelijken Vakdidactiek Frans (FLE, français langue étrangère), Specifieke Lerarenopleiding (Universiteit Antwerpen).
Praktisch
Cursuscode:
18/FRA/012ASyllabus, water, kofffie/thee inbegrepen.
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Saskia Stuyven, 03 265 46 86, saskia.stuyven@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 12 maart 2019 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.