Je school promoten met beperkte tijd en beperkt budget? Een haalbare kaart!
Deze nascholing werd eerder aangeboden onder de naam 'Hoe een PR-beleid op school voeren met weinig tijd en geld?'.
Kan je school extra zichtbaarheid gebruiken zodat je meer ‘gekend’ en ‘bekend’ wordt? Dan is het tijd voor een strategisch communicatieplan. Door de juiste keuzes te maken kan je met een beperkt budget en beperkte tijd toch je doelen bereiken. In deze opleiding krijg je de belangrijkste handvaten om een effectief en haalbaar communicatieplan op te stellen voor je school. We gaan er ook meteen praktisch mee aan de slag.
Programma
Je krijgt inzicht in een helder theoretisch model, aangevuld met praktische voorbeelden uit de onderwijscontext. Dankzij de theoretische principes, voorbeelden van de docent en gedeelde ervaringen van de deelnemers, heb je alle bouwstenen in huis om zelf een strategisch plan op te maken voor de externe communicatie van jouw school.
Doelstellingen
- Je kent de belangrijkste elementen voor een effectief en haalbaar communicatieplan;
- Je krijgt praktische handvaten om met dit communicatieplan zelf aan de slag te gaan;
- Je kan een realistisch communicatiekader ontwikkelen op maat van de eigen school (rekening houdend met tijd en budget);
- Je kan je inspanningen evalueren en bijsturen.
Doelgroep
Directie, middenkader en ondersteunend personeel (alle onderwijsniveaus).
Begeleiding
Delphine Van Belleghem is communicatiefreelancer en heeft meer dan 8 jaar ervaring in het ondersteunen van non-profit organisaties op vlak van communicatie. Naast het geven van opleidingen (sociale media, schrijven voor het web en communicatiestrategie) helpt ze bedrijven en organisaties om meer online zichtbaarheid te krijgen.
Praktisch
Cursuscode:
20/DR/162A
Jouw bijdrage: 126 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Laptop, voorbeelden van communicatiedragers die je tijdens de opleiding beoordeeld wil zien: logo, folders, affiches, tijdschriften,…
Verwachte voorbereiding door deelnemer
Bezorg een foto van je logo, voorpagina van een folder, printscreens van posts op sociale media – bv. Facebook – en de openingspagina van je website uiterlijk een week vooraf aan reinhilde.mampuys@uantwerpen.be.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 18 mei 2021 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 0.Studio (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.