Inspirerende evaluatieroosters om de vijf vaardigheden binnen Frans te evalueren. (herhaling 1)
Hoe evalueren we leerplandoelen voor het vak Frans?
Welke informatie willen we ophalen met onze evaluaties?
Is onze evaluatie doeltreffend?
Welke meerwaarde hebben de evaluatiemomenten voor de leerlingen?
Hoe rapporteren we?
Welke informatie hebben leerlingen nodig om leervorderingen te maken?
Hoe formuleren we degelijke feedback?
Hoe houden we dit haalbaar voor leerlingen en leraar?
Programma
Interactief plenum met reflectie-activiteiten in kleine groepjes: verkenning van vernieuwde evaluatieroosters voor productieve vaardigheden
Interactief plenum met reflectie-activiteiten in kleine groepjes: voorstelling van nieuwe evaluatieroosters voor receptieve vaardigheden
In duo: meegebrachte – onverbeterde – toetsen verbeteren m.b.v. de voorgestelde evaluatieroosters
- Gelieve een (nog) niet gecorrigeerde luister- en schrijftaak, uitgevoerd door één van uw leerlingen, in drievoud mee te brengen.
In trio: uitwisseling van bevindingen
Interactief plenum: kans tot voorstelling van optimalisering
Doelstellingen
De deelnemers kunnen een mogelijk evaluatierooster voor leerplangerichte evaluatie van receptieve en productieve vaardigheden binnen het vak Frans gebruiken.
Doelgroep
Leerkrachten Frans s.o. alle graden, cvo, h.o.
Begeleiding
Danny Van den wouwer, pedagogisch adviseur SO voor het Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Praktisch
Cursuscode:
18/FRA/013B
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Saskia Stuyven, 03 265 46 86, saskia.stuyven@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Gelieve een (nog) niet gecorrigeerde luister- en schrijftaak, uitgevoerd door één van uw leerlingen, in drievoud mee te brengen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 27 februari 2019 |
14:00u |
17:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.