Dag 1: Continueren van kwaliteitszorg, gekaderd in nieuwe OK
Hoe kan je kwaliteitszorg verder ontwikkelen binnen de contouren van het nieuwe referentiekader OK?
Programma
In 2016 werden de kwaliteitsverwachtingen via een uitgebreide literatuurstudie en in onderling overleg met de verschillende stakeholders en onderwijsverstrekkers vastgelegd in het OK. Wat betekenen de verschillende kwaliteitsverwachtingen en –beelden, via welke acties werk je aan deze kwaliteitsverwachtingen? Hoe koppel je deze nieuwe wijze van kijken aan de bestaande werking van kwaliteitszorg op school? Hoe betrek je je hele school bij dit streven naar kwaliteit?
Werkvormen
We sluiten aan bij de concrete ervaringen rond kwaliteitszorg op school. Deze worden afgetoetst aan de vastgelegde kwaliteitsverwachtingen binnen het OK. Er wordt gemikt op gezamenlijke reflectie en interactie.
Doelstellingen
Je kent de betekenis van de kwaliteitsverwachtingen en – beelden en kan deze koppelen aan concrete acties binnen de schoolcontext. Je reflecteert over de stand van zaken van de kwaliteitszorg op school en kiezen verbeteringsstappen in de zone van naaste ontwikkeling.
Begeleiding
Pedagogisch adviseur Katholiek Onderwijs Vlaanderen Regio Antwerpen. Voormalig directeur van het Sint-Ursula-instituut te Lier. Voormalig leerkracht aan het Sint-Ursula-instituut te Lier. Voormalig onderzoeksmedewerker aan UFSIA en Nitlapan (Managua, Nicaragua).
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Lesgever |
Locatie |
maandag 8 oktober 2018 |
09:15u |
16:15u |
Bart Debbaut |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |