ViP-dag: Vertrouwen in Personen - nascholing voor de vertrouwenspersoon - Ronde 2 (10:45 - 12:00)

Keuze Lesgever
SESSIE 2.01: Een goede omkadering voor de vertrouwenspersoon (afgelast) (VOLZET) Catheline Van Den Bossche

Omgaan met vertrouwelijke info, de samenwerking met de verschillende rollen en mandaten, het vertrouwelijk kader van de samenwerking met de paps en AG en bv ook het omgaan met eigen emoties.


SESSIE 2.02: Over roddelen op de werkvloer - deel 2 (VOLZET) Sandra Bonny

Duid ook sessie 1.02 aan! Deze workshop bestaat uit 2 delen!


SESSIE 2.03: Emoties en emotionele intelligentie - deel 2 (VOLZET) Linda Strybos

Duid ook sessie 1.03 aan! Deze workshop bestaat uit 2 delen!


SESSIE 2.04: Energiemanagement op het werk - deel 2 Ellen Delvaux

Duid ook sessie 1.04 aan! Deze workshop bestaat uit 2 delen!


SESSIE 2.05: Herkennen van stress en burn-out met getuigenis ervaringsdeskundige Stefaan Dejonghe

De werkbaarheidsmonitor van de Vlaamse Overheid spreekt over 9,6% van de werkende Vlamingen die wat betreft stress tot een acuut problematische categorie behoren. Een studie van Securex spreekt over 1 op de 4 met spanningsklachten zoals negatieve emoties, fysieke en psychische gezondheidsklachten.

Om tot een effectieve en efficiënte hulpverlening te komen is het dus belangrijk om zo vroeg mogelijk de symptomen te herkennen wanneer mensen dreigen in de problemen te komen. Niet alleen de werkgever moet hierin inzicht verwerven maar ook de werknemer moet de mechanismen bij zichzelf herkennen, zodat hulpverlening niet wordt uitgesteld.

In deze sessie gaan we dieper in op de symptomen en wat je er zelf (en als werkgever) kan aan doen.


SESSIE 2.06: Activeer je energie - deel 2 (VOLZET) Hans Mennes

Duid ook sessie 1.06 aan! Deze workshop bestaat uit 2 delen!


SESSIE 2.07: Bemiddelen in de praktijk - deel 2 (VOLZET) Helga Melis

Duid ook sessie 1.07 aan! Deze workshop bestaat uit 2 delen!


SESSIE 2.08: Deconnecteren Alex Berghmans

Deconnecteren is een modern begrip, maar wat is dat nu juist?

Hoe maak je dit bespreekbaar op school? Hoe kan je krijtlijnen uitschrijven op school?


Terug naar overzicht van workshops