State of the Art! Artistic literary texts as tools for learning
De nieuwe eindtermen en leerplannen Engels geven een duidelijke plaats aan artistiek-literaire teksten.
In deze interactieve workshop gebruiken we songs, poëzie en andere toegankelijke artistiek-literaire teksten als tool om op een boeiende, creatieve en effectieve manier taal te leren, te oefenen en te ontdekken.
Programma
Aan de hand van een divers aanbod aan teksten en hands-on werkvormen laten we je mee genieten van tekst en taal, en van activiteiten waarbij leerlingen ook zelf korte artistiek-literaire uitingen creëren.
Je denkt mee over de bruikbaarheid en haalbaarheid van de gebruikte methodieken.
Een uitgebreide bronnenlijst geeft je de kans om achteraf nog verder te exploreren.
Doelstellingen
- Je schat de bruikbaarheid en de haalbaarheid van de aangebrachte methodieken correct in.
- Je integreert artistiek-literaire teksten als tool in de lessen Engels.
- Je laat leerlingen genieten van toegankelijke artistiek-literaire teksten.
Doelgroep
De sessie richt zich vooral op leraren Engels in de eerste en tweede graad, ook interessant voor lesgevers in het volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Bruno Leys is sedert 1993 docent Engels en vakdidactiek Engels in de lerarenopleiding (VIVES Brugge). Hij is ook auteur van diverse handboekenreeksen Engels. Daarnaast is hij actief als nascholer en als spreker op congressen in binnen- en buitenland.
Praktisch
Cursuscode:
21/ENG/023ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 13 oktober 2021 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.