Zoek een nascholing
Je bent hier: Buitengewoon basisonderwijs / Schoolbeleid en -administratie / Preventieadviseur   Personeelsadministratie voor startende administratieve medewerkers in het basisonderwijs

Personeelsadministratie voor startende administratieve medewerkers in het basisonderwijs

Je krijgt de belangrijkste thema’s van de onderwijswetgeving aangereikt. Elke dag bevat een theoretisch stuk, waarbij het accent ook zal liggen op het interactief werken. Je krijgt de kans om concrete voorbeelden aan te brengen. Daarnaast zullen er oefeningen voorzien worden, waarin de geleerde theoretische kennis toegepast wordt.

Programma

Voorlopige planning:

Dag 1: Kennismaking, aanwerving van personeel, dossier van een beginnend personeelslid, jaarkalender, website bekwaamheidsbewijzen, belangrijke websites, verschillende ambten in het basisonderwijs, oefeningen

Dag 2: Aanstelling van een leerkracht, TADD, TABD, VB, ziekteverlof,  korte vervangingen in het basisonderwijs.

Dag 3: Verlovenbeleid in het basisonderwijs. Alle mogelijke verlofstelsels zullen aan bod komen. Welke zijn rechtsverloven, welke zijn gunstverloven? De theorie zal afgewisseld worden met een aantal oefeningen.

Dag 4: Lerarenplatform (onder voorbehoud, als het project verlengd wordt) bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, speciale ziekteverloven, oefeningen.

Dag 5: Personeelsformatie, lestijden, punten, ambten, uitwerking en planning van het schooljaar aan de hand van een concreet excel document. Mogelijkheid om de eigen school volledig in kaart te brengen. Deze dag wordt heel praktisch en zeer interactief.

Voortaak voor dag 6: Met welke vragen worstelen jullie nog na deze 5 dagen? Welke concrete situatie zou je graag verduidelijkt zien?

Dag 6 (halve dag): Bespreking van de vragen van de voortaak. Herhaling van enkele thema’s.

Doelstellingen

De deelnemers kennen:

  • de veelheid aan websites, die gelinkt zijn aan het onderwijs;
  • de verschillende verlofstelsels binnen het onderwijs;
  • het verschil tussen de begrippen TADD, TABD en vaste benoeming;
  • de belangrijkste documenten i.v.m. personeelsbeleid.

De deelnemers kunnen:

  • personeelsleden adviseren rond heel wat thema’s bv. bevallingsverlof, omstandigheidsverlof, vvp wegens ziekte, …;
  • zendingen doen naar het werkstation (EDISON);
  • online documenten indienen.

Doelgroep

Beginnende directies, beginnende administratieve medewerkers, beleidsondersteuners.

Begeleiding

Koen Gijsels was gedurende 10 jaar directeur in een basisschool. Sinds een aantal schooljaren werkt hij als ondersteuner voor de basisscholen van KOBA. Hij begeleidt de scholen bij de meest uiteenlopende administratieve dossiers. Zowel leerkrachten, administratieve medewerkers als directies kunnen beroep op hem doen.

Praktisch

Deze cursus loopt over 6 dagen.

Cursuscode: 22/BAS/062A

Cursusmateriaal en lunch inbegrepen (behalve de laatste lesdag = enkel voormiddag nascholing)


Jouw bijdrage: 627 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Voor dag 5 een laptop indien mogelijk.

Datum Beginuur Einduur Locatie
dinsdag 18 oktober 2022 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers)
donderdag 27 oktober 2022 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers)
donderdag 17 november 2022 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers)
dinsdag 22 november 2022 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.039 (gelijkvloers)
vrijdag 9 december 2022 09:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers)
donderdag 4 mei 2023 09:00u 12:00u Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers)


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen