Optimaliseren van handelings/oplossingsgericht werken aan de hand van de M-cirkel
Wat als we geen uitzicht zien in klassituaties die ons dagelijks frustreren?
Wat als onze aanpassingen voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften niet het gewenste effect hebben?
Programma
Je leert hoe je situaties uit de dagelijkse klaspraktijk vanuit frustratie kan brengen tot doelgerichte acties en waardevolle effecten: van barrière naar maatregel.
We oefenen concreet aan de hand van de M-cirkel, een tool die je handvaten geeft om als school zelf het denkproces te optimaliseren in functie van de begeleiding van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften.
Doelstellingen
De deelnemers:
- kunnen een leerling tot leren brengen door een doelgericht proces te doorlopen op basis van brede beeldvorming;
- kennen het belang van het stilstaan bij valkuilen en het creëren van kansen bij het begeleiden van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
Doelgroep
Leerkrachten (buitengewoon) kleuter- en lager onderwijs, zorgcoördinatoren, directie en beleidsmedewerkers.
Begeleiding
Evy Van Looy, leerkracht BaO, pedagogisch begeleider competentieontwikkeling bij de pedagogische begeleidingsdienst Katholiek Onderwijs Vlaanderen en verbonden aan het Ondersteuningsnetwerk Antwerpen Plus/Expant24.
Praktisch
Cursuscode:
19/BAS/036ABeperkt aantal deelnemers.
Syllabus en dranken inbegrepen.
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 2 december 2019 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.