Leerlingen feedback geven die werkt (herhaling 3)
“Ik besteed veel tijd aan het geven van feedback, maar er gebeurt zo weinig mee.” Herkenbaar, zoals bij veel collega’s? In deze vorming onderzoeken we wanneer feedback wel effectief is.
Programma
Deze vorming gaat veel verder dan “Hoe formuleer ik goede feedback?”. Vertrekpunt is een visie op feedback(cultuur) met het leren van de leerling centraal:
- Waarom heeft veel goed bedoelde en goed geformuleerde feedback niet het verhoopte effect op het leren van leerlingen?
- Wat zijn kenmerken van feedback die wel effectief is?
- Hoe zet feedback leerlingen aan het werk?
Aan de hand van concrete voorbeelden ga je op zoek naar (kleine) stappen om je eigen feedbackpraktijk te verbeteren: meer bereiken met minder werk.
Feedbackcultuur installeren is teamwork: we raden aan om met minimaal twee collega’s van eenzelfde vakgroep of school deze vorming te volgen.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- hun eigen feedbackpraktijk kritisch onderzoeken;
- het kader van effectieve feedback toepassen in de eigen school. Het effect op het leren van de leerlingen staat hierbij centraal.
Doelgroep
Alle geïnteresseerde leerkrachten uit het secundair en volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Stijn Vanhoof verzorgt bij KdG Hogeschool professionalisering voor docenten en is zelfstandig nascholer. Hij was tot juni 2017 leraar en coördinator meetbeleid in het s.o. en praktijklector in de lerarenopleiding.
Praktisch
Cursuscode:
18/OND/066DBeperkt aantal deelnemers.
Syllabus, drank en lunch (soep en broodjesmaaltijd) inbegrepen.
Jouw bijdrage: 121,5 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 9 mei 2019 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 205 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.