Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Onderwijskunde / Werkvormen   Help, ik moet op onderzoek! Over de rol van de leerkracht

Help, ik moet op onderzoek! Over de rol van de leerkracht

SETOC beoogt groei in het onderzoekende leren en het leren onderzoeken. Hoe bevorder ik dit als begeleidende leerkracht?

Programma

Een onderzoek start met een vraag, het beginpunt van de zoektocht naar het antwoord. Die tocht verloopt gefaseerd en doordacht, maar zelden rechtlijnig. Het is vaak een hobbelig parcours.

De rol van de leerkracht wordt vaak geduid als gids, als klankbord, als critical friend, als expert. Wat betekent dit dan precies?

De rol van de leerkracht in de opeenvolgende onderzoeksfasen is de focus van deze vormingsdag. Wat is die rol en hoe pak ik die op?

Doelstellingen

De deelnemers:

  • hebben inzicht in het verloop van een onderzoeksproces;
  • kunnen de rol van de leerkracht in elke fase invullen.

Doelgroep

Leerkrachten 2de en 3de graad doorstroomfinaliteit.

Begeleiding

Jan Gilté, licentiaat/master Germaanse Filologie, ex-leraar, leerlingbegeleider en pedagogisch coördinator, coach en bemiddelaar.

Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer nicole.coveliers@uantwerpen.be.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen