Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Taal en cultuur / Frans   Gedifferentieerd evalueren in talen. Hoe breng ik het in de praktijk?

Gedifferentieerd evalueren in talen. Hoe breng ik het in de praktijk?

Differentiatie staat in alle leerplannen. Het is blijkbaar meer dan een modewoord. We moeten inspelen op de verschillen tussen de individuele leerlingen en erop bouwen. Het M-decreet zal het niet eenvoudiger maken.
Evaluatie is moeilijk en essentieel. We verzamelen informatie om zo inzicht te krijgen in wat een leerling kan. We gebruiken deze informatie om erg belangrijke beslissingen te nemen, bv. of een leerling al dan niet over mag naar een volgend jaar.

Programma

Is het mogelijk om gedifferentieerd te evalueren? Hoe kunnen we punten geven op een motiverende manier, volgens het 3P-model?
In deze nascholing nemen we een manier om gedifferentieerd te evalueren onder de loep, op basis van academisch onderzoek, maar met duidelijke praktijkvoorbeelden en toepassingen.

Doelstellingen

Deelnemers:

  • kunnen basisconcepten van zowel differentiatie als evaluatie verhelderen;
  • durven en willen de manier waarop wij nu evalueren in vraag stellen;
  • kunnen een methode onderzoeken die leraren toelaat om op een andere, individuelere manier te evalueren zonder dat ze meer werk hebben.

Doelgroep

Alle leerkrachten talen secundair onderwijs.
Eventuele voorbeelden komen uit de lessen Engels.

Begeleiding

Jeroen Masson, doctoraatsonderzoeker Onderwijskunde UGent en leerkracht Engels Europese School Mol.

Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer nicole.coveliers@uantwerpen.be.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen