Focus op schrijfvaardigheid
'Actief kunnen deelnemen aan schriftelijke interactie' is een eindterm binnen de nieuwe leerplannen voor moderne vreemde talen. Hoe kunnen we schrijfvaardigheid aanpakken zodat leerlingen beter en functioneel leren schrijven?
Programma
In deze interactieve nascholing werk je aan de hand van je eigen schrijfopdrachten en toetsen aan doelgericht schrijven binnen een concrete context. We bespreken de voorbereiding van een schrijfopdracht, schrijfkaders, graphic organisers, examples of good and bad practice, het schrijfproces zelf en de rol van woordenschat, grammatica en schrijftools. Ook bekijken we het evalueren en feedback geven op het schrijfproces zodat je het werken aan een eindproduct goed kan ondersteunen. Je gaat met je eigen materiaal aan de slag om de uitdaging van schrijfvaardigheid aan te pakken.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- heb je inzicht in het geheel van het schrijfproces;
- pas je je schrijfonderwijs aan zodat het nog beter werkt.
Doelgroep
Leerkrachten Engels en leerkrachten in opleiding. Ook voor andere leerkrachten MVT kan deze nascholing interessant zijn.
Begeleiding
Anne De Paepe is leerkracht Engels en praktijklector Educatieve master talen (Engels). Vanuit die ervaring ontwikkelt ze al 35 jaar lang lesmateriaal. Als ervaren nascholer deelt ze al die bagage graag met leerkrachten Engels en taalleraren.
Praktisch
Cursuscode:
22/ENG/029ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 9 november 2022 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.