Evaluatie onder de loep - Kan gespreid evalueren mijn evaluatiedruk verminderen? (herhaling 2)
Vaardigheden toetsen en bij voorkeur geïntegreerd. Help! Dat lukt me niet voor elke examenperiode! Moet elke vaardigheid, elke periode, minstens één keer getoetst worden? Wanneer corrigeer ik de portfolio’s? Hoe blijf ik meester van mijn verbeterstapel?
Programma
Worstel je met bovenstaande vragen? Dan biedt deze nascholing een kijk op gespreid evalueren met als doel een evenwicht te vinden in het gefaseerd aanleren van vaardigheden en het summatief toetsen ervan.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- reflecteren aan de hand van criteria over hun huidige evaluatiepraktijk;
- krijgen inzicht in de criteria om succesvol en efficiënt te evalueren;
- gespreid evalueren gebruiken als alternatief voor de eerder traditionele verdeling persoonlijk werk – examen.
Doelgroep
Leerkrachten moderne vreemde talen s.o. en volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Marlène Rasir, docent Frans VO, pedagogisch begeleider MVT focus Frans, nascholer.
Praktisch
Cursuscode:
19/TAL/029CDrank en syllabus inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 65 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Elke deelnemer brengt een eigen opgeladen laptop mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
woensdag 4 december 2019 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.