Evaluatie in gezondheidswetenschappen - AFGELAST
In gezondheidswetenschappelijke studierichtingen zijn er zowel leerplandoelen op het vlak van kennis, vaardigheden als attitudes. Het selecteren en uitwerken van geschikte evaluatievormen vormt vaak een uitdaging voor leraren. Door middel van deze sessie willen we leraren ondersteunen bij het uitwerken van een effectieve evaluatieaanpak.
Programma
Tijdens deze nascholing bekijken we aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden bekende en minder bekende evaluatievormen en hun effectiviteit in functie van kennis, vaardigheden en attitudes. We staan stil bij de voorwaarden die bijdragen aan de effectiviteit van de evaluatie. We maken de transfer naar de eigen onderwijspraktijk door het aangereikte kader toe te passen op de aangereikte of eigen voorbeelden. Waar relevant leggen we de link naar het ruimere evaluatiebeleid van de vakgroep, studierichting of school.
Doelstellingen
De deelnemers:
- benoemen de voorwaarden voor een effectieve evaluatie;
- benoemen specifieke richtlijnen voor evaluatie van kennis, vaardigheden en attitudes in de gezondheidswetenschappen;
- passen de voorwaarden en richtlijnen toe op praktijkvoorbeelden;
- werken evaluatievormen uit die afgestemd zijn op de leerplandoelen.
Doelgroep
Leerkrachten die lesgeven in gezondheidswetenschappelijke richtingen
Begeleiding
Els Tanghe is werkzaam in de Educatieve Master van de Universiteit Antwerpen. Ze heeft een jarenlange leservaring in verschillende gezondheidswetenschappelijke studierichtingen en opleidingen.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.