Efficiënte digitale tools voor samenwerkend leren in PAV
Het aanbod aan digitale tools is zeer uitgebreid: welke gebruik je het beste in PAV, waarom en wanneer? Tijdens deze nascholing krijg je een kader aangereikt over het optimaliseren van samenwerken. Je gaat aan de slag met digitale tools om (zelfgestuurd) samenwerkend leren te bevorderen in een hybride leeromgeving. De concrete tips en praktijkvoorbeelden laten je toe om een duurzaam samenwerkend leerproces te creëren en jouw leerlingen daarbij optimaal te begeleiden.
Programma
Aan de hand van praktijkvoorbeelden en ervaringen breng je verschillende digitale tools en platforms voor samenwerkend leren in kaart. Je onderzoekt onder andere van Wonder.me, Flipgrid, Mapping… hun PAV-gebruiksvriendelijkheid en meerwaarde voor het samenwerkend leerproces van jouw leerlingen. Je koppelt de functionaliteit en toepasbaarheid van de digitale tools aan het OVUR-schema.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- de principes voor optimaal samenwerkend leren toepassen bij het ontwerpen van hun onderwijsaanpak;
- digitale tools doeltreffend in hun onderwijspraktijk inzetten;
- een lessenreeks volgens het OVUR-principe gecombineerd met digitale tools ontwerpen.
Doelgroep
Alle leraren PAV, studenten lerarenopleiding PAV
Begeleiding
Martine Mol heeft jarenlange ervaring als leraar PAV in het secundair onderwijs. Momenteel werkt ze als lerarenopleider binnen de educatieve masteropleiding didactiek PAV aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast begeleidt Martine als onderwijscoach en consultant scholen en lerarenteams met specifieke leervragen.
Praktisch
Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Mee te brengen door cursist
Opgeladen laptop/tablet met lader
Verwachte voorbereiding door deelnemer
Enkele weken voor de nascholing ontvang je meer info over de aan te maken (gratis) accounts.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.