Zoek een nascholing
Je bent hier: Volwassenenonderwijs / Onderwijskunde / Evaluatie   De effectieve leerkracht. Een wetenschappelijk onderbouwd, inspirerend en haalbaar verhaal - AFGELAST

De effectieve leerkracht. Een wetenschappelijk onderbouwd, inspirerend en haalbaar verhaal - AFGELAST

"Ik wil gewoon goed lesgeven!"

Lesgeven is een ambacht en leerkrachten hebben - gelukkig maar- veel vrijheid om dat op een eigen manier in te vullen. Toch hebben alle leerkrachten eenzelfde doel: ze willen dat hun leerlingen zoveel mogelijk bijleren.

  • Wat zegt de ‘wetenschap van het leren’ hierover?
  • Welke inzichten reikt het cognitieve wetenschappelijke onderzoek aan over ‘effectief lesgeven’?
  • Welke strategieën werken en zijn makkelijk inzetbaar?

In deze vorming gaan we in op de recentste inzichten rond leren en instructie.

Effectief lesgeven: een inspirerend, waarderend en haalbaar verhaal.

Programma

De strategieën aangereikt door de cognitieve wetenschap om nog beter les te geven, staan centraal. Ik breng ze interactief aan, geïllustreerd met veel voorbeelden en doorleessuggesties.

Actie, reflectie en informatie!

Doelstellingen

In deze vorming leer je:

  • hoe het geheugen werkt;
  • de betekenis en het belang van kennis;
  • welke strategieën leren bevorderen;
  • hoe je die strategieën inzet in de klas.

Doelgroep

Leerkrachten secundair onderwijs en volwassenenonderwijs.

Begeleiding

Jan Gilté, gewezen leerkracht, leerlingbegeleider, pedagogisch coördinator en afdelingshoofd. Nu nog actief als nascholer, coach en bemiddelaar.

Praktisch

Deze nascholing is afgelast. Inschrijven is niet meer mogelijk.


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen