Communicatieve werkvormen in het taalonderwijs. Breng je handboek tot leven
Je ontdekt hoe je communicatieve werkvormen kunt inzetten in het taalonderwijs.
Programma
We vertrekken vanuit oefeningen uit handboeken en tonen aan dat deze door middel van eenvoudige ingrepen interactiever kunnen gemaakt worden.
Hoe wordt een woordenschat-matching-oefening een communicatieve activiteit? Hoe kunnen we quizzen met voorzetsels? Hoe kunnen we gaan wandelen met tijdsaanduidingen? Hoe kunnen we een dictee spannender maken? Hoe worden studenten mekaars oefenpartners?
Doelstellingen
De deelnemers kunnen:
- bij verschillende typeoefeningen andere werkvormen bedenken en zo hun handboek meer tot leven brengen;
- hun lessen communicatiever maken.
Doelgroep
Leraren talen secundair onderwijs en docenten talen volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Els Le Page, taaldocent Linguapolis.
Praktisch
Cursuscode:
19/TAL/009ADrank en syllabus inbegrepen.
Beperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
het handboek dat je in de klas gebruikt.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 19 november 2019 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer
nicole.coveliers@uantwerpen.be.
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.