Co-teaching als een middel voor flexibele leertrajecten
Hoe kunnen co-teaching en flexibele leertrajecten de leermotivatie van alle leerlingen verhogen?
Programma
De heterogeniteit in de samenleving wordt alsmaar groter en groter. Natuurlijk is dit ook te merken in de klas.
Hoe kan je hiermee omgaan? Hoe kan je ervoor zorgen dat dit een meerwaarde is in de klaspraktijk?
Vlinderleerkrachten inschakelen om zo zoveel mogelijk leerlingen te bereiken: zowel leerlingen uitdagen die het 'gemakkelijk' lijken te hebben als leerlingen remediëren die extra uitleg kunnen gebruiken. Flexibele leertrajecten voor een steeds groter wordende heterogene groep leerlingen, zijn een must. Je kunt zo inspelen op de individuele noden van leerlingen en op deze manier hun leermotivatie verhogen.
Doelstellingen
De deelnemers:
- kennen verschillende mogelijkheden hoe je co-teachen kan aanpakken;
- weten wat vlinderleerkrachten zijn en wat ze kunnen betekenen voor de leerlingen;
- kennen verschillende praktische voorbeelden van individuele trajecten;
- kunnen een visie over co-teachen verwoorden.
Doelgroep
Leerkrachten secundair onderwijs.
Begeleiding
Arne Frans, coördinator en leraar wiskunde/wetenschappen.
Praktisch
Cursuscode:
19/OND/082ADrank en syllabus inbegrepen.
Jouw bijdrage: 60 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 21 november 2019 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.042 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.