Je bent hier:
Hoe neem je de financiële gezondheid van een onderneming onder de loep met je leerlingen?
Hoe neem je de financiële gezondheid van een onderneming onder de loep met je leerlingen?
In de derde graad gaat boekhouden in de diepte. Maar hoe pak je dat aan? In deze nascholing leer je de financiële gezondheid van een reële onderneming in kaart brengen op basis van reële cijfers via een eigen invulling van de klassieke ratio’s liquiditeit, solvabiliteit en rendabiliteit met uitgebreide aandacht voor de cashflowanalyse. Je krijgt grondige kennis, tools en praktijkvoorbeelden aangereikt om met je leerlingen de cijfergegevens van een onderneming te analyseren.
Programma
In deze nascholing krijg je een theoretisch kader doorspekt met praktijkvoorbeelden. In een interactief gedeelte wordt ruimte gelaten voor de inbreng van de deelnemers.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing:
- werk je vlot analyses uit op basis van concrete cijfergegevens;
- heb je praktijkvoorbeelden ter beschikking;
- kan je de aangereikte exceltool inzetten in je lessen.
Doelgroep
Leerkrachten economie in derde graad ASO, TSO, doorstroom en dubbele finaliteit.
Leerkrachten in studierichtingen met beroepskwalificaties ‘boekhoudassistent’ en ‘HR assistent’.
Begeleiding
Guy Walraevens is docent accounting aan de Universiteit Hasselt en docent management accounting aan de Universiteit Antwerpen.
Hij is ook medeauteur van het handboek ‘Algemeen boekhouden’, uitgegeven bij Van In.
Praktisch
Cursuscode:
22/ECO/033ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Een opgeladen laptop
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 16 februari 2023 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.